پنجشنبه ۱۷ آبان ۰۳

چرا به طراحي سايت نياز داريم؟ سايت يا شبكه هاي اجتماعي؟

۸۵ بازديد

طراحي وب سايت

طراحي سايت آميزه اي از دانش، هنر و خلاقيت استفاده از عناصر ديداري، و توان مهندسي در چيدن آن ها كنار يكديگر است. هنگامي كه يك سايت بر مبناي اصول و هارموني اجزا طراحي شود علاوه بر جذب نگاه دائمي مخاطب، ميتواند فارغ از محدوديت هاي زمان، به اثري جاودانه تبديل شود.

امروزه سفارش طراحي وبسايت در ليست اولويت هاي هر شركت يا كسب و كاري قرار گرفته است. صاحبان مشاغل ميدانند كه روز به روز به تعداد كاربران اينترنت افزوده ميشود و برخورداري از پايگاهي خوب در دنياي مجازي نياز به توجه ويژه اي دارد. افزايش تاثيرگذاري يك سايت در جلب نظر مخاطب و همچنين تخصصي شدن حرفه طراحي وبسايت، ميطلبد كه نگاهي حرفه اي به اين مقوله داشته باشيم.

f8vz_b1.jpg

تاثير طراحي وب سايت در كسب و كار ها...

روزانه هزاران وبسايت در جهان، صدها وبسايت در ايران و احتمالا ده ها وبسايت كه مستقيم يا غيرمستقيم رقيب شما محسوب ميشوند راه اندازي ميگردند. يافتن جايگاهي مناسب و محكم در اين ميان موفقيتي است كه به سادگي محقق نميشود و قواعد انجام آن در تخصص طراحان حرفه اي سايت است. شركت نرم افزاري اسپاد با شناخت جامعي كه از فضاي مجازي دارد، كسب و كارتان را بررسي كرده و وبسايت شما را مطابق با نيازهايتان و سليقه مخاطبان شما طراحي ميكند. بدين ترتيب ميتوانيد كسب و كارتان را در دنياي مجازي نيز به درستي معرفي كرده و با طراحي سايت حرفه اي، خدمات و محصولات خود را به خوبي به مخاطبانتان ارائه كنيد.

اگر در حال حاضر يك وبسايت داريد اما زمان زيادي از فعاليت آن ميگذرد، پيشنهاد ميكنيم كه آن را به دست طراحان و تحليلگران با تجربه اسپاد بسپاريد تا سايت شما را بررسي كرده و در صورت نياز تغييرات و بهينه سازي هايي را روي آن اعمال كنند؛ در اين صورت مي توانيد مطابق با تكنولوژي روز طراحي وبسايت حركت كنيد. اگر هم هنوز سايتي نداريد، تيم مجرب اسپاد آماده است تا با طراحي وبسايت خلاقانه و بروز و بهينه سازي و سئوي سايت مسير روشني را در كسب و كار آنلاين برايتان فراهم سازد.

چرا به طراحي سايت نياز داريم؟ سايت يا شبكه هاي اجتماعي؟

فرض كنيد صاحب يك وبسايت فروشگاهي هستيد، اينكه صرفا با مخاطبانتان در ارتباط باشيد يا عكس محصولات را به آنها نشان دهيد كافي نيست، بلكه بايد با يك وبسايت فروشگاهي جامع و مناسب، شرايطي فراهم كنيد كه كاربران به شكلي آسان و سريع اقدام به خريد كنند. همچنين ميتوانيد به طور دقيق آمار بازديد كاربران، ميزان فروش و تمامي فعاليت ها را مديريت كنيد.

البته با انجام بازاريابي شبكه هاي اجتماعي ميتوانيد فعاليت خود را در اين فضا مديريت كرده و بهترين نتيجه را از آن بدست آوريد.

شركت اسپاد با سابقه طراحي وب سايت فروشگاهي ، نيازها و خواسته هاي شما را برآورد ميكند و با بودجه متناسب شما وب سايت در خور شما را طراحي خواهد كرد.

 

تخصص هاي دخيل در طراحي وب سايت

افرد و تخصص هاي مختلفي در روند طراحي سايت نقش دارند. شركت اسپاد طي سالها فعاليت حرفه اي در اين زمينه، متبحرترين و متخصص ترين ها در حوزه طراحي وبسايت را در قالب يك تيم منسجم در كنار هم قرار داده تا بهترين خروجي ممكن حاصل شود. سفارش طراحي سايت شما از اولين گام يعني مشاوره تا آخرين گام يعني راه اندازي، بدست بهترين افراد سپرده خواهد شد. همانطور كه در ساختن يك برج بلند قامت اشخاص مختلف با تخصص هاي متفاوت در كنار يكديگر فعاليت ميكنند، در اسپاد نيز پروژه طراحي سايت توسط تحليلگران، طراحان، برنامه نويسان، پشتيبانان و مديران پروژه به شكلي هماهنگ و ساختار يافته انجام ميشود. پس از پياده سازي كامل سايت، متخصصين بازاريابي ديجيتال و بازاريابي محتوايي اسپاد، پيشنهادات حرفه اي خود را جهت ورودي شكوهمندانه و حضوري موفق در محيط مجازي، به مشتريان محترم ارائه ميكنند.

فاكتورها و مفاهيم طراحي سايت

همواره طراحي وب سايت در چهارچوب و قالب مشخصي انجام ميشود. رعايت استانداردها و اصول طراحي وبسايت و همچنين توجه به تكنولوژي هاي روز طراحي وبسايت در اين امر مؤثر است.
اگر نيازبه طراحي سايت حرفه اي داريد ، شركت اسپاد با تجربه چندين ساله در طراحي وب سايت هاي حرفه اي با گستردگي مشتريان در سطح كشور آماده همكاري با شما براي طراحي ، پياده سازي و پشتيباني حرفه اي وب سايت شماست.

 

 

ريمپ خودرو در كاراك؛ معتبرترين مركز ريمپ

۷۶ بازديد

ريمپ خودرو در كاراك؛ معتبرترين مركز ريمپ

 

hrsx_c2.jpg

به دست آوردن بيشترين بهره از اتومبيل خود از نظر عملكردي و اقتصادي راهي عالي براي بهبود تجربه كلي رانندگي و صرفه جويي در هزينه هاي سوخت در طي ماه ها و سال ها است. در حالي كه تنظيم اتومبيل براي دست يابي به عملكرد بهينه گاهي ممكن است براي بسياري از رانندگان بغرنج و پيچيده به نظر برسد، شايد براي شما جالب باشد كه بدانيد اين كار با ريمپ كردن در كمتر از 30 دقيقه انجام مي شود. بنابراين اولين سوالي كه ممكن است در ذهن هر فردي ايجاد شود اين است كه ريمپ چيست؟ در ادامه به بررسي پاسخ اين پرسش مي پردازيم.

ريمپ چيست؟

ريمپ كردن كه گاهي تنظيم ECU نيز ناميده مي شود، زماني اتفاق مي افتد كه تنظيمات واحد كنترل موتور خودرو (ECU) براي بهبود بخش هاي متعددي از عملكرد وسيله نقليه تغيير يابد. از طريق باز نويسي تنظيمات موجود با نرم افزار جديد، مالك خودرو با برنامه ريزي مجدد مي تواند تزريق سوخت، جريان هوا، سنسورها و ساير موارد را مديريت كند.

وسايل نقليه موتوري توسط كامپيوتري معروف به واحد كنترل موتور (ECU) هدايت مي شوند. اين كامپيوتر كوچك موارد مرتبط با موتور مانند زمان احتراق، نسبت هوا به سوخت و افزايش فشار را كنترل مي كند. با تنظيم اين پارامترها مي توان بهره وري خودرو از نظر عملكردي يا اقتصادي (يا گاهي در هر دو زمينه) را افزايش داد. ريمپ كردن در حقيقت نصب يك نرم افزار ديگر بر روي كامپيوتر خودرو و جايگزين كردن آن با نرم افزار پيش فرض كارخانه سازنده است. اين نرم افزار جديد تنظيمات سفارشي و اختصاصي براي كسب بيشترين بهره از موتور را ارائه مي دهد. اين تنظيمات معمولا با اتصال يك لپ تاپ به درگاه OBD خودرو نصب مي شوند؛ اين بدان معنا است كه مي توان اين كار را بسيار سريع انجام داد.

براي ريمپ كردن وسايل نقليه قديمي تر مجبور هستيد تراشه كامپيوتر موتور خود را به طور كامل برداشته و با يك تراشه جديد كه نرم افزار جديد در آن موجود است، جايگزين كنيد. به همين دليل در گذشته به اين كار چيپينگ (chipping: يا تراشه برداري يا تعويض تراشه) گفته مي شد.

ريمپ خودرو چه تاثيراتي دارد؟

با تغيير نرم افزار ECU، موتور خودرو مي تواند خيلي بيشتر از حداكثر توانايي خود كار كند. به طور پيش فرض، عملكرد بيشتر خودروها پس از ترك كارخانه به دلايل مختلف كاهش مي يابد. علاوه بر اين، وسايل نقليه هميشه داراي ضمانت هستند و آخرين چيزي كه سازنده مي خواهد اين است كه مجبور به بازسازي يا تعويض موتورهاي آسيب ديده باشد. به همين دليل عملكرد هميشه به طور پيش فرض در حد توان موتور حفظ مي شود.

اكثر توليدكنندگان و سازندگان خودرو تمايل دارند پيش از توليد نسخه كاملا جديد و ارائه آن به بازار، نمونه هايي از مدل قديمي كه پيش تر توليد شده را با برخي تغييرات ظاهري روانه بازار كنند. با اعمال اين تغييرات در تنظيمات ECU موتور خودروهاي تغيير ظاهر يافته، سازندگان مي توانند سريع تر و آسان تر سطح عملكرد خودروها را تغيير و ارتقا دهند و بدون آن كه به مهندسي اضافي احتياج داشته باشند آن ها را بهبود بخشند.

bpyt_c4.jpg

آيا ريمپ كردن تنها تغيير يك نرم افزار است؟

بله؛ ريمپ كردن در حقيقت به مرحله اول تنظيماتي كه شركت ها و مراكز تنظيم و تقويت خودرو ارائه مي دهند، گفته مي شود. مرحله اول تقريبا فقط يك تغيير ساده نرم افزار ECU است. مرحله دوم و مراحل بعدي آن معمولا شامل تغييرات بيشتر نرم افزار و همچنين سخت افزارهاي اضافي مانند سيستم اگزوز جديد و پمپ سوخت فشار قوي و ... خواهد بود. مراحل سوم و چهارم اغلب شامل به روزرساني توربو شارژر (موتور شارژ كننده توربين) يا سوپر شارژر (دستگاه هوا و سوخت رساني بيشتر) خودرو است. مراحل بعدي به كار تهاجمي نياز دارد و نسبت به مرحله اول بهره وري عملكردي كم تري را به دنبال دارد.

آيا ريمپ كردن براي موتور خطرناك يا مضر است؟

تغيير تنظيماتي كه بر كنترل موتور خودرو اثر مي گذارد، مي تواند اثرات مضر و مخربي نيز داشته باشد؛ همه اين تاثيرات بستگي به اين دارد كه چه كسي اين نرم افزار را نوشته است و اينكه مسئول تنظيم كننده تغييرات وسايل نقليه چگونه آن ها را بر روي  خودرو پيكربندي كرده و اعمال مي كند. به همين دليل ما هرگز توصيه نمي كنيم كه خودتان نرم افزار را نصب كنيد يا جهت تغيير نرم افزار به مراكز تاييد نشده مراجعه كنيد. شركت هاي تنظيم كننده ويژه اي وجود دارند كه نرم افزارهاي ECU را مي نويسند؛ آن ها معمولا اين نرم افزارها را آزمايش كرده و آن ها را پيش از عرضه عمومي، براي مدت يك سال يا بيشتر در اختيار بسياري از وسايل نقليه قرار مي دهند.

آيا ريمپ كردن خودرو بر گارانتي و ضمانت كارخانه سازنده تاثير دارد؟

از آنجا كه نرم افزار نصب شده به ندرت توسط كارخانه سازنده وسيله نقليه نوشته شده است، به احتمال زياد هر گونه ضمانت و گارانتي موجود را باطل كرده و از بين مي برد. زيرا كارخانه سازنده نمي خواهد بهره وري موتور را به حداكثر ميزان ممكن و يا فراتر از آن برساند و بنابراين در صورت بروز خطا و اشتباه در فرآيند ريمپ كردن، شما بايد هزينه بازسازي و تعمير موتور را شخصا بپردازيد و اين مسئله مشمول گارانتي نمي شود.

آيا ريمپ كردن بهره وري اقتصادي را نيز به اندازه عملكرد بهبود مي بخشد؟

اين مسئله به نحوه رانندگي شما بستگي دارد. از نظر تئوري، بسياري از موتورها قادر به دست يابي به همان بهره اقتصادي با همان موتور پيش از ريمپ شدن هستند. حتي گاهي اوقات مي توانند كارايي بيشتري نيز داشته باشند. نكته مهم اين است كه معمولا با افزايش انرژي و قدرت موتور اتومبيل ها، مصرف سوخت بيشتر از گذشته مي شود. از اين رو، دليل اصلي ريمپ كردن موتور خودرو، افزايش عملكرد آن است.

آيا ريمپ كردن خودرو مزيت هاي ديگري به غير از بهبود وضعيت عملكردي و اقتصادي آن دارد؟

بله؛ بسته به نرم افزاري كه نصب كرده ايد و نقشه جديدي كه تعريف كرده ايد، برخي وسايل نقليه از حالت والت (valet mode) و ايموبلايزر (immobiliser mode) نيز بهره مي برند كه مي توانيد آن را با سوئيچ اصلي فعال كنيد. حالت ايموبلايزر يك سيستم امنيتي الكترونيك است كه در خودرو‌ها نصب مي‌شود و مانع از روشن شدن خودرو مي شود؛ مگر اين كه از سوئيچ اصلي خودرو استفاده شود. اين سيستم از سرقت خودرو با روش‌هاي سنتي چون اتصال سيم هاي سوئيچ جلوگيري مي كند. در واقع اين حالت همان سامانه ضد سرقت خودرو بوده و بدان معنا است كه حتي اگر يك سارق قصد سرقت خودرو شما را داشته باشد، اتومبيل شما حركت نخواهد كرد. چرا كه بدون آن سوئيچ، خودرو قابل حركت و رانندگي نخواهد بود.

حالت والت يا اعزام به تعميرگاه نيز مي تواند بسيار مفيد باشد. اين امكان براي زماني كه شما اتومبيل خود را در اختيار شخصي قرار داده ايد كه نمي خواهيد مسافت طولاني را با آن رانندگي كند اما براي جا به جايي خودرو به نوعي دسترسي نياز دارد، كارايي خواهد داشت. به عنوان مثال هنگامي كه به يك رستوران مراجعه كرده و پيشخدمت مي خواهد اتومبيل شما را به پاركينگ اختصاصي مجموعه منتقل كند با فعال سازي اين حالت اجازه استفاده طولاني مدت از خودرو را به وي نخواهيد داد. حالت والت عملكرد و حداكثر سرعت را به طور چشمگيري محدود مي كند. (به عنوان مثال حداكثر سرعت اتومبيل شما ممكن است به 16 يا 32 كيلومتر در ساعت برسد.)

بنابراين مي توان گفت كه ريمپ كردن (بهينه سازي برنامه كامپيوتر خودرو) مزاياي بسياري دارد و شما از اين طريق مي توانيد موتور خودرو خود را تقويت كرده و عملكرد آن را بهبود بخشيد.

منبع: خبرگزاري تسنيم

 

 

دير شروع كردن مطالعه براي كنكور

۷۳ بازديد

دير شروع كردن مطالعه براي كنكور

gvkt_m3.png

چندين دسته از داوطلبان وجود دارد كه براي امتحان سراسري شركت مي كنند. افرادي كه از ابتدا با ثبت نام در امتحان آزمايشي در يك برنامه تابستاني منظم و جدي پيش مي روند. بسياري از اين افراد از نتايج در وسط جاده سرخورده مي شوند و به دلايلي مدتي از مطالعه دور مي شوند و هضم اين واقعيت كه زمان از دست رفته بر نمي گردد و در نتيجه براي آنها بسيار دشوار است. از پشيماني لازم نيست كه مطالعه كنيد. افراد ديگري نيز هستند كه به دلايل مختلف تحصيل را دير شروع مي كنند و شروع جدي خود را براي موفقيت در آزمون ورودي به تأخير مي اندازند.

اما سؤال اين داوطلبان اين است ، آيا رسيدن به رقبا كه از تابستان آغاز شده است ، امكان پذير است؟

آيا موفق خواهيم شد؟ آيا امكان دارد؟ نحوه خواندن دو پايه و دو مورد پيش رو در اين مدت كوتاه كه بسياري از رقبا شروع به مطالعه كرده و به بودجه كامل آزمون سراسري و …… مي رسند.

شما مي تونيد با حرف آخر از بهترين منابع آموزشي كنكور بهره مند شويد و سرنوشت كنكورتان را عوض بكنيد.

 

اما جوابي كه براي اين عزيزاني كه براي كنكور دير شروع كردند مي توان داد :

اول از همه ، بزرگترين اشتباه اين است كه سعي كنيم خودمان را با ديگران مقايسه كنيم ، براي مثال مقايسه ساعت مطالعه و تعداد تست هايي كه براي دوره هاي خاص و عمومي با سايرين مي گذاريم. بهترين روش براي مقايسه افراد مقايسه هر شخص با خود است. به محض اينكه هفته گذشته 20 تست به تعداد تست ها اضافه كنيد يا مثلا 1 ساعت به ساعت مطالعه خود در هفته گذشته برسيد ، بهترين نوع مقايسه است. دوم اينكه توجه داشته باشيد كه هيچ وقت دير نيست ، تا امتحان سراسري فرصت خوبي است. بله هيچ وقت دير نيست واسه درس خواندن ولي اگه طبق روال قديمي پيش بريد طبيعي هست كه موفق نميشيد و بايد برنامه ريزي بكنيد و از منابع درستي استفاده بكنيد كه بتونيد قبول بشيد كه حرف آخر اين كار رو واستون انجام داده.

مهمترين چيز اين است كه تصميم بگيريد كه با شروع و قدم زدن در امتحان سراسري با قاطعيت و جديت قدم برداريد و بدون اينكه به ديگران نگاه كنيد و هفته هايي كه از دست داده ايد ، فقط به آينده نگاه كنيد و بدون توقف مطالعه كنيد. افراد زيادي بوده اند كه حتي در بهمن ماه تحصيل را شروع كرده اند. نمونه داوطلبي بود كه در دانشگاه اميركبير در رشته معدن تحصيل مي كرد ، كه در بهمن ماه كنار رفت و دوره هاي علوم انساني را در زمان باقي مانده تحصيل كرد و در كنكور سراسري رتبه برتر را كسب كرد.

براي موفقيت در كنكور، بايد عزم و اراده محكمي داشته باشيد و آرزوي سوزناك براي موفقيت و اعتماد به نفس داشته باشيد كه يكي از مهمترين ستون هاي موفقيت در آزمون سراسري است. باور كنيد كه اصلاً دير نيست ، اگر از اين پس شروع به مطالعه جدي و با برنامه اي كنيد ، موفقيت شما اطمينان خواهد يافت.

شما فقط بايد در مورد كمكي كه به ديگران مي كنيد بيشتر تمايز قائل شويد. سعي كنيد حداقل از خود خجالت نكشيد. درست يا غلط ، امتحان سراسري تنها راه ارزيابي براي آموزش عالي است و براي ورود به دانشگاه بايد اين آزمون را با موفقيت پشت سر بگذاريد. كه براي قبولي به منبع و پشتيباني نياز داريد كه حرف آخر اين كار رو واستون انجام داده.

شروع دير براي امتحان سراسري نبايد شما را دلسرد كند. اطمينان داشته باشيد كه با يك برنامه منسجم و دقيق مي توانيد موفق بشيد. در سال كنكور ، در برخي از ماه هاي سال ، افراد به طور موقت چند هفته استراحت مي كنند و از مدرسه خارج مي شوند. اين امر در ماههايي مانند بهمن و اسفند بسيار رايج است.

براي اينكه موفق شويد و خود را از رقباي خود متمايز كنيد ، بايد در اين ماهها تلاشهاي خود را مضاعف كنيد و سريعتر پيش برويد. ما بار ديگر يادآوري مي كنيم كه مهمترين ستون موفقيت ، حركت به جلو با عزم و اشتياق و سوزاندن اشتياق و ايمان به خود و مسيري است كه شما انتخاب كرده ايد و از مقايسه خود با ديگران خودداري كنيد و اين را به ياد داشته باشيد. تنها رقيب خود باشيد و بايد سعي كنيد هر هفته در مقايسه با هفته قبل بهبود پيدا كنيد. به ياد داشته باشيد كه هيچ وقت دير شروع نمي شود.

حرف آخر:

كاستي هايي را كه در گذشته به وجود آورده ايد فراموش كنيد ، خود را به خاطر آن كاستي ها ببخشيد و بگذاريد به آرامش خاطر برسيد…

اگر مي خواهيد به آينده اي موفق برسيد ، بايد گذشته خود را فراموش كنيد ...

ديروز تو در ديروز ماند ...

اگر از خودت راضي نبودي روزت رو با فكر به گذشته خراب نكن

ما بايد بر ترس خود غلبه كنيم

براي رسيدن به هدف نبايد به دنبال ضمانتي باشيم

زيرا هيچ ضمانتي وجود ندارد

افرادي كه عزت نفس بالايي دارند مي توانند حركت كنند

شايد آنها اطلاعات زيادي در مورد مسير ندارند

اما آنها خود را مي دانند و اعتقاد دارند كه خدا به آنها كمك مي كند. نه فقط فكر كردن ، نه باور كردن

آنها به خدا ايمان دارند و خداوند به آنها كمك مي كند

خدا دست آنها را مي گيرد

خداوند راههاي مختلفي را به آنها نشان مي دهد

دوست دارم براي اهداف حركت كنم

باور كنيد كه مي توانيد موفق شويد؛ شما فقط بايد حركت كنيد ، كار شما امتحان كردن است

شما مي توانيد با انجام اقدامات كوچك اما پي در پي دنياي خود را تغيير دهيد

اما اگر بنشينيد و از خدا بخواهيد ، خدا راه را به شما نشان مي دهد و سپس حركت مي كند. باور كنيد ، هيچ وقت اتفاق نمي افتد

من مي خواهم شما حركت كنيد مي خواهم شما به خدا اعتقاد داشته باشيد

من مي خواهم شما بپذيريد كه او تاكنون دست شما را گرفته است

تاكنون او گام به گام با شما همراه بوده است

حركت كنيد ، به هر آنچه كه مي خواهيد ايمان داشته باشيد ، نگران نباشيد كه چگونه ، با چه روشي

آنقدر به نتيجه فكر نكنيد كه چيزي جز استرس و اضطراب براي شما نداشته باشد

درعوض ، به اين فكر كنيد كه چگونه مي توانيد امروز بهتر از ديروز باشيد

چقدر به خدا اعتماد داريد؟ چقدر به چيزي كه من نمي بينم اعتقاد داريد؟

اعتماد به نفس واقعي به معناي اين است كه وقتي هيچ علامتي از موفقيت را نمي بينيد حركت مي كنيد ، اما به خودتان اعتقاد داريد كه در نهايت برخي اتفاقات خوب براي شما رخ مي دهد.

همين الان از نو شروع كن، امروز، اينجا، اين لحظه، اين ثانيه….

 

 

khedmatazma in media

۷۶ بازديد

رسانه هايي كه خدمت از ما را معرفي و توصيه كرده اند را براي شما گرداوري كرده ايم 

http://postca.loxblog.com/post/144

http://postbf.parsiblog.com/Posts/231

http://postcr.blog.ir/post/125

http://postbd.parsiblog.com/Posts/232

http://postac.blog.ir/post/187

http://posstac.loxblog.com/post/286

http://postcs.blog.ir/post/136

http://postar.parsiblog.com/Posts/244

http://postej.blog.ir/post/176

http://postbv.loxblog.com/post/219

http://postap.parsiblog.com/Posts/149

http://postao.parsiblog.com/Posts/140

http://postcj.loxblog.com/post/153

http://postec.blog.ir/post/211

http://postah.loxblog.com/post/281

http://postcp.blog.ir/post/127

http://postak.parsiblog.com/Posts/136

http://posteg.blog.ir/post/185

http://postaj.loxblog.com/post/156

http://postct.blog.ir/post/125

http://postan.blog.ir/post/156

http://postby.loxblog.com/post/140

http://posteq.blog.ir/post/179

http://postaf.parsiblog.com/Posts/160

http://postco.blog.ir/post/126

http://postaj.blog.ir/post/169

http://postey.blog.ir/post/143

http://postep.blog.ir/post/158

http://postbx.loxblog.com/post/154

http://posten.blog.ir/post/273

http://posteu.blog.ir/post/146

http://postba.parsiblog.com/Posts/170

http://postcl.blog.ir/post/126

http://postbs.loxblog.com/post/275

http://postbu.loxblog.com/post/247

http://postch.blog.ir/post/126

http://postei.blog.ir/post/136

http://postbe.parsiblog.com/Posts/334

http://postcf.loxblog.com/post/150

http://postcn.blog.ir/post/125

http://postcb.loxblog.com/post/148

http://postch.loxblog.com/post/140

http://postem.blog.ir/post/267

http://postaf.loxblog.com/post/295

http://postbk.parsiblog.com/Posts/147

http://postad.blog.ir/post/229

http://posstaq.blog.ir/post/157

http://postcb.blog.ir/post/158

http://postcg.loxblog.com/post/146

http://postag.parsiblog.com/Posts/140

http://postcm.loxblog.com/post/148

http://postck.blog.ir/post/124

http://postef.blog.ir/post/197

http://postah.blog.ir/post/150

http://postce.blog.ir/post/156

http://postaq.parsiblog.com/Posts/136

http://postci.loxblog.com/post/138

http://postcv.blog.ir/post/143

http://postcn.loxblog.com/post/139

http://postao.loxblog.com/post/299

http://postea.blog.ir/post/220

http://posstap.blog.ir/post/161

http://postev.blog.ir/post/144

http://postbt.loxblog.com/post/148

http://postah.parsiblog.com/Posts/159

http://postcm.blog.ir/post/135

http://postex.blog.ir/post/141

http://postcq.blog.ir/post/126

http://postcj.blog.ir/post/126

http://postcd.loxblog.com/post/140

http://postez.blog.ir/post/143

http://posteo.blog.ir/post/142

http://postaj.parsiblog.com/Posts/237

http://postaf.blog.ir/post/192

http://postat.parsiblog.com/Posts/146

http://postbc.parsiblog.com/Posts/144

http://postag.loxblog.com/post/163

http://postci.blog.ir/post/125

http://postet.blog.ir/post/146

http://postak.loxblog.com/post/385

http://postbz.loxblog.com/post/140

http://posteb.blog.ir/post/207

http://postek.blog.ir/post/185

http://postcb.parsiblog.com/Posts/263

http://postav.parsiblog.com/Posts/133

http://postck.loxblog.com/post/142

http://postax.parsiblog.com/Posts/132

http://postad123.loxblog.com/post/491

http://postcl.loxblog.com/post/140

http://postas.parsiblog.com/Posts/299

http://postan.loxblog.com/post/217

http://postcu.blog.ir/post/136

http://postao.blog.ir/post/163

http://postew.blog.ir/post/142

http://postbw.loxblog.com/post/161

http://posteh.blog.ir/post/150

http://postan.parsiblog.com/Posts/158

http://postau.parsiblog.com/Posts/135

http://postel.blog.ir/post/254

http://postag.blog.ir/post/155