جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

اپليكيشن چيست و به چه معناست؟

۲۳ بازديد

اپليكيشن چيست و به چه معناست؟

شما  از برنامه هايي كه در موبايل خود داريد و به صورت روزمره خيلي از كارهاي خود را از طريق امكانات اين برنامه ها انجام ميدهيد. كه به اين اين برنامه هاي موجود در گوشي شما اپليكيشن گفته ميشود كه اين روز ها زياد شنيده ميشود.
در اين مقاله ما مفهوم اپليكيشن را براي شما به طور واضح توضيح داده و انواع آن را به شما معرفي خواهيم كرد.

اپ از ديدگاه Techopedia

اپليكيشن موبايل كه عمدتا با نام app از آن ياد مي شود، نوعي نرم افزار كاربردي است كه براي اجرا روي دستگاه هاي موبايل طراحي شده است. عمده اپليكيشن هاي گوشي خدماتي مشابه كامپيوترها ارائه مي دهند (مثل پخش ويديو). اپ ها معمولا نرم افزارهاي كم حجم و با عملكرد محدود هستند، بعنوان مثال يك اپليكيشن براي پخش ويديو يا اپليكيشني كه فقط دانلودهاي شما را مديريت مي كند و به همين دليل هم بسيار با سيستم هاي كامپيوتري يكپارچه متفاوت اند.”

معني اپليكيشن در لغت نامه :

به معني كارافزار، نرم افزار كاربردي،برنامه كامپيوتري كه براي كاربري در گوشي هاي هوشمند تلفن همراه كاربرد دارد اپليكيشن” يا به اختصار App بيشتر از لغت “نرم افزار” جا افتاده است و اين لغت دقيقاً همان معني “نرم افزار كاربردي” مي دهد.

اگر بخواهيم واژه اپليكيشن را به طور كلي براي شما معنا كنيم بايد بگوييم تمام نرم افزارهايي كه به طور روزانه از آنها استفاده ميكنيم به جزء نرم‌افزارهاي سيستم مانند سيستم عامل و يا زبان‌هاي برنامه نويسي، را شامل مي شود. گوشي هاي همراه، تبلت و آيپدها نيز همانند سيستم هاي كامپيوتري نرم افزارها و برنامه هاي متعدد و مختلفي دارند كه به آنها اپليكيشن گفته ميشود كه همان معنا را ميدهد و به اختصار به آن App گفته مي شود.

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

 

اپ ها براي سيستمهاي هاي اندرويد و IOS ساخته شده اند كه با وجود پيشرفهاي روزانه و آپديت كردن آنها، امكانات آنها افزايش يافته و شما را بهتر ياري خواهند داد. با اين وجود توسعه دهندگان اپها اين هدفه را دنبال مي كنند كه يك اپ را طوري طراحي كنند كه براي انواع سيستم عامل ها و دستگاههاي مختلف ديجيتال كاربردي باشد.. مانند اپليكيشن كروم كه بعنوان مرورگر اينترنت براي دستگاههاي pc و تبلت و موبايل قابل استفاده و قابل اجراست.

امروزه اپ ها تنوع بسيار زيادي دارند بسته به اينكه كاربر چه نيازي دارد ميتواند آن را دانلود و از آن استفاده كند و با آن نياز خود را پاسخ دهد.در نظر داشته باشيم كه صرفا محدود به موبايل ­ها و تبلت­ ها نميشوند. براي مثال اپليكيشن هايي براي لوازم منزل مانند يخچال و لباس­شوئي و ظرف­شوئي و … بصورت خاص خود طراحي شده است.يا اپليكيشن هايي براي كنترل رفت آمدهاي منزل و دفتر كار، يا تنظيم خودكار نور و دماي محيط طراحي شده اند. مثال جالب ديگر طراحي اپليكيشني توسط شركت اپل است ، تحت عنوان iBaby كه در بالاي تخت نوزاد نصب شده و حركات كودك را تحت نظر مي­گيرد؛ با بيدار شدن او به مادر اطلاع مي­دهد و بنابر تشخيص و تنظيم آن ،ميتواند موسيقي پخش ­كند و يا امكان صحبت والدين با فرزند را بوجود آورد.

كاربران آن دسته از محصولات شركت اپل كه مجهز به سيستم عامل iOS هستند، مي‌توانند از سرويس App Store شركت اپل براي دانلود اپليكيشن برروي دستگاه خود استفاده كنند. در App Store اپل چند صد هزار اپليكيشن براي آي‌پد، آي‌فون و آي‌پاد تاچ وجود دارد.

 

 

اثرات زعفران بر درمان بيماري‌هاي تنفسي

۲۰ بازديد

اثرات زعفران بر درمان بيماري‌هاي تنفسي

 

 

از آنجايي كه گياهان دارويي اثرات و عوارض جانبي كمتري نسبت به داروهاي شيميايي دارند، امروزه استفاده از آن‌ها در طول روند درمان انواع بيماري‌ها مورد توجه بيشتري قرار گرفته است. زعفران به عنوان يكي از گياهان دارويي جايگاه ويژه‌اي در كشورهاي مختلف بخصوص ايران پيدا كرده است. كلاله زعفران از گياهي با نام علمي crocus sativus گرفته مي‌شود كه از خانواده زنبقيان به شمار مي‌رود. علاوه بر استفاده از زعفران به عنوان چاشني و طعم‌دهنده انواع غذاها و نوشيدني‌هاي مختلف، اين گياه از ديرباز تاكنون به عنوان دارو در درمان بيماري‌ها و اختلالات متعددي استفاده مي‌شده است. از جمله اين اختلالات مي‌توان به مواردي همچون سرفه، آسم، برونشيت، اختلالات معده، افسردگي، آلزايمر، نفخ، اختلالات قاعدگي و حتي سرطان اشاره نمود.

براي اطمينان در خريدي بدون واسطه و با قيمت مناسب به صفحه خريد زعفران بهرامن مراجعه كنيد. قيمت زعفران بهرامن در مقايسه با كيفيت اين محصول عامل رقابتي در فروش اين ادويه گرانبهاست.

 

 

آسم يك بيماري تنفسي است كه به صورت التهاب در مجاري تنفسي نمايان مي‌شود. اين التهاب در برخي افراد باعث بروز حملات متعدد تنفسي، تنگي نفس، خس خس و گرفتگي سينه و سرفه‌هاي مداوم بخصوص اوايل روز و نيمه‌هاي شب مي‌شود. اين بيماري منجر به افزايش راديكال‌هاي آزاد در بدن شده و نهايتا تنفس را در فرد مبتلا دچار مشكل مي‌نمايد. پژوهش‌هاي اخير نشان داده‌‍اند افزايش مصرف مواد حاوي آنتي اكسيدان در كاهش اثرات ناشي از بيماري آسم بسيار موثر است. كلاله زعفران به عنوان يكي از مواد غذايي شناخته شده داراي عناصر بسيار زيادي است. مطالعات متعددي در رابطه با تشخيص تركيبات متعدد زعفران انجام شده و تاكنون حدود 150 تركيب فعال در زعفران شناسايي شده كه مهمترين آن‌ها كروسين، پيكروكروسين و سافرانال است؛ زعفران سرشار از آنتي‌اكسيدان و ريبوفالوين نيز مي‌باشد. در طب سنتي كشورهاي مختلف از جمله يونان، ايران و ... از زعفران به عنوان يك داروي آرام‌بخش و مسكن استفاده مي‌شده است. از خواص ديگر زعفران مي‌توان به ضد اسپاسم و گرفتگي، ضد افسردگي، ضد تورم و التهاب و تسكين‌دهنده سرفه در آسم و سياه سرفه و به طور كلي درمان بيماري‌هاي ريوي اشاره نمود. در پژوهش ديگري ثابت شده است كه زعفران و سافرانال موجود در آن اثرات ضد سرفه داشته و در درمان گلو درد، سر درد و ... به صورت مسكن عمل مي‌نمايد و منجر به افزايش اكسيژن‌رساني به بافت‌هاي متعدد بدن مي‌شود.

 

به طور كلي مي‌توان نتيجه گرفت زعفران به اين دليل كه حاوي آنتي اكسيدان زيادي مي‌باشد، در كاهش اثرات ناشي از بيماري‌هاي تنفسي گوناگون و كاهش سرفه به شكل موثري عمل مي‌نمايد.

 

منبع : نامه نيوز