جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

علل طلاق در زوجين چيست؟

۳۲ بازديد

 

علل طلاق در زوجين چيست؟

 

در اين مطلب قصد داريم به علل جدايي و طلاق صحبت كنيم با ما همراه باشيد:

 

عللي مانند : خيانت ، عدم ارتباط و صميميت ، مشكلات مالي و عدم رابطه جنسي و صميميت از دلايل رايج طلاق است.

 

بر اساس پژوهش هايي كه انجام داده ايم دريافتيم كه دلايل اصلي طلاق و خيانت در ايالات متحده امريكا چه چيزهايي ميباشد  :

1.عدم پاسخگويي همسر به نيازهاي

2. زوجه خود

3. ناسازگاري

4. عدم بلوغ همسر

5. سوء استفاده عاطفي و خيانت همسر

6. مشكلات مالي

برخي از خصوصيات در زن يا مرد يا شرايطي وجود دارد ، كه ممكن است شريك زندگي را مجبور به طلاق كند بصورتي كه ديگر نمي تواند با شريك زندگي خود كنار بيايد و شايد طلاق بهترين گزينه باشد.

 

هنگامي كه زوجين احساس مي كنند تمام روابط احساسي خود را نسبت به همديگر از دست داده اند  در نهايت مي توانند به اين نتيجه برسند كه زمان پايان ازدواج است .

 

آيا فكر مي كنيد اين سناريو مي تواند وارد زندگي شما شود؟

 

اين غير معمول نيست كه زوج ها شروع به دعوا و كشمكش كنند تا اينكه روزي براي هميشه از هم جدا شوند. از مسائل مربوط به رابطه خود غافل نشويد . شما هرگز نمي دانيد ، رابطه شما ممكن است به سمت جاده هاي سنگي نيز پيش رود!

 

چند درصد ازدواج ها به طلاق ختم مي شود؟

تصور اينكه چند درصد از ازدواجها به طلاق ختم مي شود ، به طور قابل پيش بيني پايين به نظر مي رسد ، اما واقعيت اين است كه تقريباً 50 درصد از ازدواج ها در ايالات متحده به طلاق مي انجامد.

 

طبق آمار بدست آمده ، زوجين معمولاً در هفت سال اول ازدواج طلاق مي گيرند. بنابراين ، طلاق بيشتر در كدام سال ازدواج رايج است ؟

 

گفته مي شود كه رضايت زناشويي با حركت زوجين به سمت دهمين سالگرد زندگي آنها افزايش مي يابد.

 

 

دليل اصلي طلاق چيست؟

 

در اينجا ليستي از دلايل متداول طلاق ذكر شده است. اگر هريك از اين موارد را در رابطه خود تشخيص داديد ، بايد نسبت به اين كه رابطه شما در حال حركت است آگاه باشيد.

 

اين به شما كمك مي كند تا بفهميد چه عواملي با خطر بالاي طلاق مرتبط هستند و اقدامات لازم را انجام دهيد و از آسيب بيشتر جلوگيري كنيد.

 

بياييد دلايل رايج طلاق را بررسي كنيم و بفهميم كه آيا ازدواج شما قابل نجات است يا خير.

 

1. خيانت همسر يا رابطه خارج از ازدواج :

شوهر ناراحت و عصباني روي تخت نشسته است

 

وقتي شخصي براي برآوردن نيازهاي خود ، چه از نظر جسمي و چه از نظر جنسي ، خارج از رابطه مي رود ، اين مي تواند رابطه را به خطر بيندازد. بسيار دشوار است كه پس از خيانت ، اعتماد را پس بگيريم .

 

عصبانيت و كينه از دلايل متداول ، منجر به بي اشتهايي جنسي و عدم صميميت عاطفي است .

 

روت هوستون ، متخصص خيانت مي گويد: خيانت اغلب به عنوان يك دوستي به ظاهر بي گناه آغاز مي شود. "اين به عنوان يك رابطه عاطفي شروع مي شود كه بعداً به يك امر فيزيكي تبديل مي شود."

 

خيانت يكي از دلايل اصلي طلاق است. اين امر همچنين يكي از دلايل طلاق قانوني است .

 

2. مشكل در امور مالي :

زن و شوهر بر سر مسائل مالي با هم مشاجره ميكنند .

 

به قول معروف ، پول خنده را بر لب مردم مي آورد .

 

اگر يك زوج در مورد نحوه مديريت امور مالي باهم تفاهم و هماهنگي نداشته باشند ؛ اين امر مي تواند منجر به مشكلات وحشتناك شود.

 

 طبق آمار بدست آمده ، يكي از دلايل طلاق ؛  عدم سازگاري در عرصه مالي است و تقريباً 41 درصد طلاق را ايجاد مي كند.

 

همه چيز از عادات مخارج مختلف و اهداف مالي گرفته تا درآمدزايي يكي از همسران به طور قابل توجهي بيشتر از ديگري ، ايجاد نزاع بر سر قدرت مي تواند ازدواج را به نقطه شكست برساند.

همچنين تفاوت در ميزان پول هر يك از طرفين براي ازدواج نيز مي تواند منجر به بازي قدرتمند بين يك زوج شود.

"پول واقعاً همه چيز را لمس مي كند. اين بر زندگي افراد تأثير مي گذارد .

مشكلات مالي را مي توان به عنوان يكي از بزرگترين علل طلاق بعد از خيانت به شمار آورد .

 

3. عدم ارتباط :

ارتباطات در ازدواج بسيار مهم است و عدم برقراري ارتباط موثر به سرعت منجر به نارضايتي و سرخوردگي هر دو مي شود و بر همه جنبه هاي ازدواج تأثير مي گذارد.

از سوي ديگر ، ارتباط خوب پايه و اساس يك ازدواج قوي است. وقتي دو نفر در زندگي مشتركي را بوجود مي آورند ، بايد بتوانند در مورد نيازهاي خود صحبت كنند و بتوانند نيازهاي شريك زندگي خود را درك كرده و براي رفع آن تلاش كنند.

فرياد زدن به همسرتان ، صحبت نكردن كافي در طول روز ، اظهارنظرهاي ناخوشايند براي بيان خود ، همگي روشهاي ناسالم ارتباطي هستند كه بايد در ازدواج كنار گذاشته شوند.

علاوه بر اين ، وقتي زوج ها از صحبت كردن با يكديگر دست مي كشند ، احساس تنهايي كرده و به طور كلي از اهميت دادن به يكديگر جلوگيري مي كنند ، اين مي تواند منجر به خرابي رابطه شود.

ارتباطات ضعيف در واقع يكي از بزرگترين دلايل 65 درصدي طلاق ها محسوب ميشوند .

ميتوانيد براي اطلاعات بيشتر مقاله زير را بخوانيد:

https://rizy.ir/Dn1m

 

 

كاربرد HLC ،BLC و WDR در دوربين مداربسته

۲۸ بازديد

كاربرد HLC ،BLC و WDR در دوربين مداربسته

 

ويژگي هاي مختلفي در دوربين هاي مداربسته وجود دارد كه مصرف كنندگان اغلب با عملكرد آن ها آشنايي ندارند. به همين جهت ممكن است در انتخاب محصول مورد نظر خود دچار اشتباه شوند. به همين جهت در اين مقاله قصد داريم تا شما را با چند اصطلاح و ويژگي رايج در دوربين هاي مداربسته آشنا كنيم.
ويژگي هايي مانند Compensation Backlight Compensation (BLC)، Compensation Highlight (HLC)، Wide Range Dynamic Range (WDR) و ... براي كيفيت و وضوح تصاوير ويدئويي در دوربين مداربسته در شرايط مختلف نوردهي در طول روز بسيار مهم هستند. اين ويژگي ها اغلب از قابليت هاي رايج در سيستم هاي مداربسته محسوب مي گردند. اما داراي تفاوت هاي عمده اي در عملكردشان هستند كه آگاهي از اين تفاوت ها شما را در انتخاب دوربين مورد نظر خود كمك مي كند.


اين اجزا هر كدام به صورت جداگانه بر روي سنسور دوربين مداربسته قرار دارند و داراي عملكرد مستقلي هستند و هنگامي كه براي كاربرد هاي امنيتي مورد استفاده قرار مي گيرند، اهميت زيادي مي يابند زيرا كاربر را قادر مي سازند كه در مكان مورد نظر تصاوير را تا حد امكان واضح و با كيفيت ببيند.
به كمك اين مقاله مي توانيد دريابيد كه كدام قابليت ها براي كاربري شما مناسب است، به ياد داشته باشيد كه خريد دوربين مداربسته با كيفيت مانع از به وجود آمدن مشكلات بعدي و منجر به صرفه جويي در هزينه ها و زمان شما مي گردد.

(Compensation Highlight(HLC چيست؟

HLC قابليتي است كه در هنگام تابش نور شديد و مستقيم ناشي از پروژكتور ها و يا نور چراغ خودرو ها به لنز دوربين كاربرد دارد. اين قابليت اين تابش ها را در تصاوير تشخيص داده و از شدت آنها مي كاهد تا در نهايت تصاويري با كيفيت و يكدست ايجاد شود. HLC در جلوگيري از بين رفتن ديد دوربين هاي امنيتي در هنگام شب ناشي از چراغ هاي خودرو ها بسيار موثر است. قابليت خواندن پلاك خودروها يكي از ويژگي هايي است كه در كاربري هاي خاص بالاخص پاركينگ ها و نقاط ورودي كاربرد و اهميت زيادي دارد. به همين دليل بدون وجود HLC ارائه تصاوير با كيفيت در شب و با وجود روشن بودن چراغ اتومبيل ها غير ممكن است.
با توجه به اينكه در حال حاضر قابليت HLC در اكثر دوربين هاي مداربسته وجود دارد تا حد زيادي نوري كه مستقيما به دوربين مي تابد و تصاوير را تار مي كند كاهش مي يابد و امكان خواندن و تشخيص پلاك خودروها در حالت ثابت و يا حين حركت آرام وجود دارد. اما چنانچه خواهان استفاده از قابليت تشخيص پلاك براي وسايل نقليه اي هستيد كه با سرعت بيشتري حركت مي كنند توصيه مي شود تا از دوربين هاي مداربسته پلاك خوان كه اساسا براي اين منظور طراحي شده اند استفاده نمائيد. زيرا آنها علاوه بر HLC داراي قابليت هاي پيشرفته ديگري براي خواندن پلاك هستند.

 (Compensation BACKLIGHT (BLC چيست؟

BLC نيز يكي ديگر از قابليت هاي موجود در دوربين مداربسته جهت تنظيم و بهينه سازي روشنايي تصوير است. در مكان هايي نزديك به درب ورودي يا پنجره ها اغلب نور آفتاب مستقيما به لنز دوربين تابيده و منجر به تيره شدن تصوير مي گردد و چنانچه سوژه اي وارد گردد اين نور مانع از تشخيص درست آن مي شود.
BLC
قابليتي در دوربين هاي مداربسته است كه نور پس زمينه و پيش زمينه تصوير دوربين را تنظيم مي كند. اين قابليت ابتدا تصوير را به چند قسمت مختلف تقسيم نموده و روشنايي هر منطقه را به صورت جداگانه تنظيم مي كند. اين قابليت نور را در نقاطي كه داراي روشنايي بيش از حد نرمال هستند كاهش مي دهد.
با اين حال، بايد توجه داشته باشيد كه BLC نيز داراي محدوديت هايي است به خصوص در هنگام اصلاح روشنايي در مكان هايي كه داراي اختلاف شديد در سطوح نور هستند. براي حل اين مشكل و گرفتن بهترين نتيجه، تكنولوژي WDR ابداع شد كه در ادامه به شرح تفاوت هاي آن مي پردازيم.
WDR
نيز همانند BLC اما به طور كلي بسيار پيشرفته تر از آن، به بهبود تعادل روشنايي در تصاويري با بازه ديناميكي بسيار بالا كمك مي كند. بازه ديناميكي يك اصطلاح عمومي براي بيان تفاوت هاي موجود در مقادير قابل اندازه گيري يك كميت است. در قابليت WDR نيز اين اصطلاح به نسبت ميان روشن ترين و تاريك ترين عناصر موجود در يك تصوير اشاره دارد. WDR بيشتر براي مكان هايي با اختلاف شديد سطوح نوري مانند درب هاي ورودي و ... مناسب است و از تكنولوژي اسكن دوگانه Double Scan technology براي اصلاح تصاوير استفاده مي كند.
حسگر تصوير دوربين هاي مجهز به قابليت WDR داراي دو بخش است. يكي از بخش ها براي تصويربرداري با سرعت بالا و ديگري براي سرعت هاي پائين است. اين دو بخش به صورت همزمان با يكديگر كار كرده و با ايجاد چندين اسكن از يك صحنه، يك تصوير متعادل و واضح را ارئه مي كنند. در واقع به جاي گرفتن يك اسكن از يك فريم ويدئويي كه در دوربين هاي معمولي انجام مي شود دو اسكن گرفته مي شود.
اسكن اول تصوير را در شرايط نور طبيعي مي گيرد در حالي كه ديگري تصوير را در سرعت بالا براي گرفتن تصوير با نور قوي در پس زمينه اسكن مي كند. سپس دو تصوير گرفته شده با يكديگر ادغام مي شوند و تصويري واحد با وضوح و روشنايي متعادل به دست مي آيد.
قابليت ديگري با نام DWDR وجود دارد كه به عنوان يك راه حل ارزانتر ارائه شده است. در واقع قدرت قابليت WDR را ندارد اما وجود آن از نبودنش مفيدتر است. در DWDR از تكنولوژي دستكاري پيكسل ها به صورت ديجيتالي به جاي اسكن دوگانه استفاده مي كند. به اين ترتيب كه هر پيكسل را در تصوير به طور جداگانه تنظيم و براساس آن روشنايي را اصلاح مي كند.     
اين تكنيك داراي محدوديت هايي است. گفته شده است كه DWDR نمي تواند براي پيكسل هاي بسيار روشن كاري انجام دهد و تنها پيكسل هاي تاريك را روشن تر مي كند. واقعيت اين است كه دستكاري پيكسل ها با DWDR منجر به دانه دانه شدن تصوير و كاهش كيفيت آن مي گردد. به طور كلي DWDR ويژگي است كه براي جبران نبود WDR واقعي ارائه مي شود كه نياز به سنسورهاي تصوير گرانقيمت براي ساخت دوربين دارد.

 

  1. قيمت دوربين مدار بسته
  2. خريد دوربين مدار بسته
  3. نصب دوربين مداربسته
  4. هايك ويژن

 

نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني و مشخصات آن

۲۴ بازديد

نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني و مشخصات آن

امروزه برقراري امنيت در بخش هاي مختلف به اين بستگي دارد كه شما بتوانيد از ابزاري كه در اين زمينه وجود دارد بهره مند شويد. يكي از بخش هايي كه شما ميتوانيد توسط آن از نور خورشيد و همچنين هواي تازه بهره مند شويد استفاده از پنجره هاي بزرگ است. استفاده از اين پنجره ها البته ميتواند براي شما مشكل ساز هم باشد چرا كه شما راهي براي ورود سارقين به خانه ي خود باز خواهيد كرد. اينجاست كه استفاده از نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني براي شما راهي كارآمد خواهد بود. به خصوص اگر خانه يا واحد تجاري شما در طبقه اول باشد بايد از نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني استفاده كنيد تا بتوانيد امنيت را برقرار كنيد.

نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني چيست؟

نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني در واقع شامل تكه هايي از آهن مي شود كه شما ميتوانيد از آن ها براي حفظ امنيت بيشتر استفاده كنيد. البته اينكه شما انواع مختلف اين نرده ها را بشناسيد و بهترين نوع آن را خريداري كنيد به شما كمك خواهد كرد كه امنيت را براي ساختمان خود برقرار كنيد. دقت داشته باشيد كه انتخاب نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني براي اينكه شما بتوانيد نماي خارجي ساختمان خود را زيباتر كنيد. در واقع كيفيت و همچنين زيبايي از جمله فاكتورهاي مهم براي انتخاب نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني هستند.

در اين بين شايد نصب پنجره آهني يكي از مهم ترين نكاتي باشد كه بايد با آن آشنا شويد. در اين زمينه بهتر است كه بدانيد كه انواع مختلفي از جوش ها براي نصب نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني وجود دارد كه از جمله مهمترين آنها ميتوان به جوش هاي آلومنيومي، آرگوني و همچنين دي اكسيد كربن اشاره كرد. اين جوش ها در واقع براي نصب نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني مورد استفاده قرار مي گيرند. اگر شما كار خود را به افرادي بسپاريد كه در اين زمينه متخصص نيستند، ممكن است كه ساختمان شما با انواع جوش هاي بي ريخت و ناجور ديده شود كه به همين دليل است كه گفته مي شود اين جوش ها براي انجام نياز به مهارت و اوستايي خاصي دارند. شما هم ميتوانيد به نمايندگي هاي مختلف در اين زمينه مراجعه كنيد تا بتوانيد كار نصب پنجره آهني خود را به آساني انجام دهيد.

حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه از گذشته تاكنون

حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه درون ساختمان ها يكي از مواردي است كه مي بايست حتما پس از نصب پلكان به عنوان حصاري گرداگرد آن واقع گردد تا به اين منظور به هنگام سكندري خوردن يا به هر دليلي افتادن و سقوط از روي پله هاي ساختمان بتوان از حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه به عنوان تكيه گاهي در جهت حفظ جان خود استفاده كرد. اين مسئله زماني بيشتر نمود مي يابد كه داخل ساختمان ها بچه هاي كوچك و بازيگوشي باشند كه دائما از پله ها بالا و پايين مي روند و احتمال سقوط يا سكندري خوردن آن بسيار زياد است و در صورت نبود حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه ممكن است عواقب جبران ناپذيري در پي داشته باشد. بنابراين ساخت و نصب حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه را بلافاصله پس از نصب پلكان منزل خويش حتما به دست افراد متخصص و كاربلد بسپاريد تا با بهره گيري از علم و تخصص خويش در اين زمينه بتوانند با نصب حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه به عنوان حفاظ آهني يا چوبي جان خود و اعضاي خانواده و به ويژه كودكان بازيگوش خود و مهمانان خويش را از هر گونه آسيب جدي حفظ نماييد. در ادامه به نقش حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه و كاربرد آن در زندگي انسان ها بيش از پيش اشاراتي خواهيم داشت.

نقش و كاربرد حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه در منازل مسكوني

حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه در گذشته هاي دور تاكنون وجود داشته است با اين تفاوت كه در گذشته از حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه تنها به شكل فلزي يا آهني و فقط در راستاي حفظ ايمني جاني خود و اعضاي خانواده خويش مورد استفاده قرار مي گرفت. امروزه نيز اين اصل رعايت شده است و ايمني در رأس كار نصب حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه قرار دارد با اين تفاوت كه در ساخت و طراحي حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه امروزه تنها  به عنوان يك حفاظ آهني براي سلامت جاني انسان ها نگاه نمي كنند

براي مشاوره با كارشناسان آهن ايرانيان در تماس باشيد

 

منبع : خبرگزاري ايسنا

 

 

 

كم رنگ شدن نور تلويزيون را در خانه تعمير كنيد!

۲۷ بازديد

كم رنگ شدن نور تلويزيون را در خانه تعمير كنيد!

در اين مقاله به بررسي دليل كم شدن نور صفحه تلويزيون ال جي، سامسونگ و سوني مي پردازيم و همينطور درباره دليل كم و زياد شدن نور تلويزيون صحبت خواهيم كرد و به راه كارهاي مختلف براي حل اشكال خواهيم پرداخت. اگر شما هم با اشكال كم رنگ شدن نور تلويزيون روبرو شده ايد، توصيه مي كنيم كه حتما تا انتهاي مقاله با ما همراه باشيد، اگر با كمك راه كارهاي ارائه شده اشكال تلويزيون شما برطرف نشد، مي توانيد به سادگي درخواست تعمير تلويزيون خود را از طريق تماس تلفني و يا فرم زير به صورت آنلاين ثبت كنيد تا در كوتاه ترين زمان ممكن بهترين تعميركار حرفه اي و مجرب را براي بررسي تلويزيون به محل شما ارسال كنيم.

دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون سامسونگ

حل اشكال تيره شدن يا بررسي دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون سامسونگ معمولا از طريق تنظيمات تلويزيون است و موارد اصلي كه بايد بررسي شوند شامل:

عملكرد تشخيص نور محيط را غيحلال كنيد.

تنظيمات صرفه جويي در انرژي را غير فعال كنيد.

حالت تصوير را تغيير دهيد.

قدرت سيگنال، به روز بودن سيستم عامل تلويزيون و اشكالات تلويزيون هاي جانبي را بررسي كنيد.

مدل هاي 2016 يا قديمي تر

System> Eco Solution> Eco Sensor> On or Off

مدل هاي 2017 يا جديدتر:

General > Ambient Light Detection > turn on or off

2) حالت نمايش تصوير تلويزيون خود را از طريق منو> تصوير> حالت تصوير روي حالتي كه براي شما بهترين نور را فراهم مي كند، تنظيم كنيد. همينطور مي توانيد ديگر تنظيمات نور تلويزيون سامسونگ خود مثل نور زمينه، درخشندگي، روشنايي و ... را از طريق همين منو تنظيم كنيد.

3) دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون سامسونگ مي تواند ضعف قدرت سيگنال و كيفيت سيگنال تلويزيون متصل باشد. براي بررسي اشكال اطلاعات سيگنال را بررسي كنيد. براي اين كار از طريق دكمه Home يا Menu وارد تنظيمات و مسير زير شويد:

Settings > Support > Self Diagnosis > Signal Information

4) تلويزيون هاي جانبي را يكي يكي بررسي كنيد، اگر اشكال كم شدن نور تلويزيون سامسونگ شما فقط زمان استفاده از يكي از تلويزيون هاي جانبي ديده مي شود، پس اشكال از تلويزيون نيست. در اين صورت كابل متصل به تلويزيون اشكال دار را هم بررسي كنيد، آن را با يك كابل ديگر كه از سالم بودن آن مطمئن مي باشيد امتحان كنيد. اگر اشكال برطرف شد پس مشكل از كابل است، وگرنه خود تلويزيون اشكال دارد.

5) تنظيمات تصوير تلويزيون خود را ريست كرده و بررسي كنيد كه اشكال برطرف شده است يا خير.

6) نرم افزار و سيستم عامل تلويزيون خود را ايجاد رساني كنيد.

اگر با انجام كارهاي فوق، اشكال كم رنگ شدن نور تلويزيون برطرف نشد، مي توانيد درخواست تعمير تلويزيون سامسونگ خود را از طريق فرم به صورت آنلاين و يا تماس تلفني ثبت كنيد.

دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون ال جي

حل دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون ال جي در بيشتر مواقع مربوط به تنظيمات نور تلويزيون ال جي يا تنظيمات تصوير آن است. البته توجه كنيد كه كيفيت تصوير، ذهني است و همه چيز به ترجيحات فردي شما بستگي دارد. در ادامه موارد بررسي تنظيمات را توضيح مي دهيم.

در مورد نور تصوير مربوط به HDR، تنظيمات تصوير براي اين برنامه ها در داخل خود برنامه تعبيه شده و به طور كلي نسبت به ديگر فيلم ها تاريك تر مي باشند. پس به علت ماهيت HDR نمي توان اين تنظيمات را لغو كرد.

مورد ديگري كه مي تواند دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون ال جي و يا كم و زياد شدن نور تلويزيون ال جي باشد، تنظيمات مربوط به صرفه جويي انرژي باشد. براي غيحلال كردن اين عملكرد مراحل زير را دنبال كنيد:

به منو تصوير برويد

گزينه صرفه جويي انرژي را انتخاب كنيد

گزينه صرفه جويي انرژي را خاموش كنيد.

دقت كنيد كه حتما از سالم بودن كابل ها و تلويزيون هاي جانبي كه به تلويزيون خود متصل كرده ايد هم اطمينان حاصل كنيد؛ چرا كه دليل كم شدن نور تلويزيون شما مي تواند به وجود مشكل در اين موارد هم باشد.

اگر با انجام تنظيمات نور تلويزيون ال جي خود و انجام راه كارهاي بيان شده نتوانستيد اشكال كم شدن نور تصوير تلويزيون خود را برطرف سازيد، از سرويس تي وي كمك بگيريد.

دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون سوني

1) اگر حالت تصوير در حالت Cinema يا Custom تنظيم شده باشد، امكان دارد صفحه تلويزيون كم نور شود. اگر بعد از تغيير حالت كيفيت تصوير، صفحه هنوز تيره و كم نور است، تنظيماتبك لايت، تصوير و روشنايي را تغيير دهيد و روشنايي را مطابق سليقه خود تنظيم كنيد.

نمونه اي از تنظيم نور تصوير: بررسي Picture Mode از Display Settings –Picture و در نهايت تغيير تنظيمات

نكتهوقتي تلويزيون در فروشگاه است، براي نمايش بيشتر در حالت نمايشگاهي تنظيم مي شوند كه بسيار روشن و زنده خواهد بود. با اين حال امكان دارد بعضي از تلويزيون هاي سوني با تنظيمات مناسب تر براي انرژي همراه باشند تا با برنامه هاي صرفه جويي انرژي مثل ستاره انرژي يا Energy Star سازگار باشند. بسته به اين تنظيماتي، ميزان روشنايي تصوير مي تواند بيشتر يا كمتر باشد.

2) اگر آپشن صرفه جويي انرژي روي Low يا High تنظيم شده باشد، تصوير صفحه تلويزيون تاريك مي شود.

نمونه اي از روش تنظيمات:

Settings – System Settings – Eco و تنظيم Power Saving به Normal يا Off

بعد از انجام اين تنظيمات بررسي كنيد كه اشكال كم شدن نور تصوير تلويزيون سوني برطرف شده است يا خير.

3) بعضي از تلويزيون هاي سوني داراي قابليت سنسور نور مي باشند. در اين مدل تلويزيون ها بسته به شرايط نور اتاق، شاهد كم و زياد شدن نور تلويزيون سوني خواهيد بود. با خاموش كردن سنسور نور يا كنترل روشنايي به صورت خودكار امكان دارد روشنايي تصوير افزايش يابد.

4) اگر براي مثال زمان استفاده از كنسول بازي متوجه كم شدن نور تلويزيون خود شديد، تلويزيون هاي ديگر مثل گيرنده ديجيتال را هم بررسي كرده و ببينيد دليل كم نور شدن تلويزيون سوني شما مربوط به استفاده از يك تلويزيون خاص است يا خير. اگر زمان استفاده از ديگر تلويزيون ها اشكالي در نور تصوير وجود نداشت پس مشكل از تلويزيون شما نيست بلكه از تلويزيون جانبي است.

5) اگر از تلويزيون سوني پروجكشن استفاده مي كنيد، اگر با كم شدن نور تصوير تلويزيون سوني روبرو شديد و تنظيمات نور تلويزيون سوني هم اشكال شما را برطرف نكرد، تعويض لامپ را در نظر بگيريد. براي اطمينان از اين موضوع بايد از يك تعميركار متخصص تعمير تلويزيون سوني كمك بگيريد.