جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

مشعل موتورخانه چیست؟

۱۶ بازديد

مشعل موتورخانه چیست؟

مشعل موتورخانه به عنوان قلب موتورخانه شناخته می شود که وظیفه اصلی یعنی گرمایش آب را بر عهده دارد. نحوه عملکرد مشعل در موتورخانه به این صورت می باشد که گرمای مورد نیاز برای گرم کردن آب را در دیگ موتورخانه فراهم می کند.

مشعل موتورخانه از اجزای مختلفی همچون لایه صدا گیر، مخلوط کن، نازل سوخت اولیه، مخزن اولیه و ثانویه ورودی هوا، محفظه احتراق و رایزر سوخت تشکیل شده است.

انواع مشعل موتورخانه

مشعل های موتورخانه با توجه نوع سوخت به چند دسته تقسیم می شوند. از انواع مشعل موتورخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشعل گازی موتورخانه: این مشعل سوخت مورد نیاز خود را از منابع گاز شهری تامین می کند.
  • مشعل گازوئیلی موتورخانه: این نوع مشعل با نام مشعل دیزل نیز شناخته می شود و نسبت به انواع مشعل های دیگر خراب های زیادی را به بار می آورد و طول عمر کوتاه تری دارد.
  • مشعل دو گانه سوز موتورخانه: این نوع مشعل سوخت مورد نیاز خود را از ترکیب نفت و گاز تامین می کند.
  • مشعل مازوت سوز: یکی از ارزان ترین نوع مشعل، مشعل مازوت سوز می باشد که از آن با نام مشعل نفت کوره ای نیز یاد می شود.
  • مشعل بدون دمنده: انرژی مورد نیاز این مشعل از طریق یک دودکش تامین می گردد. مشعل بدون دمنده با نام اتمسفریک نیز شناخته می شود.

مشکلات رایج مشعل موتورخانه

در ادامه به بررسی چند نمونه از مشکلات رایج مشعل موتورخانه و راهکارهای پیشنهادی برای رفع آنها می پردازیم.

کافی نبودن فشار

در مواردی که فشار گاز کم باشد و یا فیلترها کثیف و مسدود شده باشند، فشار مشعل کاهش می یابد که به این منظور باید فیلتر را تمیز کنید.

جرقه نزدن

در صورت عواملی همچون خراب شدن کابل های جرقه، خراب شدن ترانسفورمر جرقه و خرابی رله ممکن است این مشکل به وجود آید که به منظور تعمیر آن باید رله را تنظیم کنید، ترانسفور و کابل های جرقه را نیز تعویض نمایید.

خاموش شدن مکرر مشعل

در مواردی که شعله تنظیم نباشد و یا فاصله بین الکترودها زیاد باشد، مشعل به صورت مکرر در حین کار کردن خاموش می شود که به این منظور باید جریان گاز و هوا و فاصله بین الکترودها را تنظیم کرد.

پس زدن شعله

از عواملی که در پس زدن شعله تاثیر گذار است می توان به اختلال در سیستم جرقه زنی و کمبود گاز اشاره کرد که برای رفع این مشکل باید سیستم جرقه زن بررسی و در صورت نیاز تعمیر و یا تعویض گردد.

در صورتی که هر یک از مشکلات فوق برای مشعل موتورخانه به وجود آمد می توانید با مرکز تاسیسات نوبهار تماس بگیرید. تکنسین های متخصص تاسیسات نوبهار به بررسی و تعمیر مشعل موتورخانه می پردازند.

تعمیر مشعل موتورخانه

اگر مشعل موتورخانه خراب شود، قسمت های مختلف موتورخانه عملکرد صحیح خود را از دست می دهند. در صورت خرابی مشعل موتورخانه باید از یک متخصص تاسیسات کمک بگیرید. تکنسین های تاسیسات نوبهار به بررسی موتورخانه می پردازند و اگر با خرابی مشعل موتورخانه مواجه شوند و تشخیص دهند که عملکرد نادرست موتورخانه ناشی از خرابی مشعل است به تعمیر مشعل موتورخانه می پردازند.

قیمت مشعل موتورخانه

با توجه به اینکه مشعل یکی از بخش های اصلی موتورخانه است باید نوع با کیفیت و استاندارد آن را خریداری کنید. قیمت مشعل های موتورخانه به عواملی همچون نوع سوخت مورد استفاده، توان کاری و برند آن بستگی دارد.

شیرآلات موتورخانه

علاوه بر مشعل یکی دیگر از قسمت های مهم موتورخانه، شیرآلات موتورخانه است. شیرآلات موتورخانه با توجه به عملکردی که در سیستم موتورخانه دارند به صورت زیر دسته بندی می شوند:

  • شیرهای رها کننده
  • شیرهای سماوری
  • شیرهای هواگیر همچون تک روزنه و دو روزنه
  • شیرهای یک طرفه همچون دروازه ای و سوپاپی
  • شیرهای تنظیم عبور مایعات همچون زاویه دار، بشقابی و سوزنی

هر کدام از شیرآلات موتورخانه در اثر عوامل مختلفی ممکن است دچار خوردگی و در نهایت خرابی شوند که در چنین مواقعی باید این مشکلات را با یک تکنسین متخصص در میان بگذارید. تکنسین های تاسیسات نوبهار با بررسی شیرآلات موتورخانه اگر نیاز باشد به تعمیر شیرآلات می پردازند و در صورتی که خرابی و یا خوردگی ایجاد شده در شیرآلات زیاد باشد نسبت به تعویض آن اقدام می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران تاسیسات نوبهار به صورت رایگان در تماس باشید.

 

مزایا و معایب ایرپلاگ و ایرماف

۱۲ بازديد

مزایا و معایب ایرپلاگ و ایرماف

در این مطلب ارائه شده از فروشگاه اینترنتی ایمنی ها قصد داریم تا با تفاوت ها یعنی مزایا و معایب گوشی ایمنی ایرپلاگ و ایرماف که از جمله تجهیزات حفاظت فردی کاربردی در محیط های کار است، آشنا شویم. با ما همراه باشید.

مزایای  Ear Plugs

  • کوچک است و حمل و نقل آن آسان می باشد
  • قابلیت استفاده راحت با عینک های ایمنی و گاگل ها و کلاه ایمنی و سایر وسایل حفاظت فردی یا PPE
  • راحتی استفاده در شرایط جوی گرم ومرطوب
  • برای محیط های بسته و تنگ بسیار مناسب است
  • نسبت به ایرمافها قیمت ارزان تری دارند

معایب  Ear plugs

  • برای گذاشتن و برداشتن کمی مشکل دارد
  • نیاز به رعایت مسائل بهداشتی دارد
  • اگر ایرپلاگها بوسیله دستهای کثیف جا به جا شوند ، ممکن است آلودگی همراه آنها وارد گوش شود
  • می تواند در کانال گوش ایجاد تحریک کند
  • تنها زمانی از ایرپلاگها می توان استفاده کرد که مجرای گوش سالم باشد

نکته ؛ مشکلات بهداشتی پلاگ گوش بیشتر شامل موارد زیر است:

  • خارش گوش: در برخی موارد افرادی که از محافظ های شنوایی استفاده می کنند دچار خارش گوش و مشکلات بهداشتی و پوستی می گردند. این افراد اکثراً از مشکلات زمینه ای پوستی بخصوص درماتیت سبورئیک رنج می برند خارش بوجود آمده از التهاب حاصل از رشد بعضی از گونه های قارچی ناشی می شود که خوشبختانه با آموزش بهداشت استفاده صحیح و تأکید بر شست و شوی هر روزه ونیز بکارگیری یک دوره درمان با داروهای ضد قارچ کورتیکو استروئیدی می توانند از این نوع گوشی استفاده کنند.
  • تراکم جرم گوش: در برخی از افراد استفاده کننده که ترشحات طبیعی گوش آنها (سرومن) غلیظ تر از حد عادی است، استفاده از این محافظ ها سبب فشردگی سرومن وبروز پاره ای مشکلات می شود که در این خصوص شستشوی گوش لازم است.

 

مزایای  Ear Muff

  • در طیف گسترده ای می تواند کاهندگی داشته باشد و بطور کلی نسبت به Ear plugs کارائی بیشتری دارد
  • صدا را بیشتر کاهش می دهند
  • طوری طراحی شده که برای سایزهای مختلف و افراد مختلف قابل استفاده اند
  • در استفاده از آن مشکلات بهداشتی نداریم
  • با وجود عفونتهای کوچک گوش قابل استفاده اند

معایب  Ear Muff

  • سنگین تر از Ear plugs است
  • در استفاده توام با عینک مشکل ایجاد می کند
  • برای کار در شرایط جوی گرم و مرطوب مناسب نیست
  • برای محیط های بسته و محدود مشکل آفرین است
  • حمل و نگهداری ایرمافها نسبت به ابرپلاگها مشکل تر است

به طور کلی استفاده مطلوب از یک تجهیز حفاظتی نیازمند بازرسی و نگهداری از تجهیزات حفاظتی مربوطه می باشد.

با وجودی که گوشی های محافظ شنوایی تاثیر خوبی در کاهش صدا دارند اما تاثیر این وسایل به وسیله چند فاکتور می تواند تحت شعاع قرار بگیرد :

  1. نشت هوا Air Leak (عبور اصوات با فرکانس پایین)
  2. نشت از طریق مواد Material leak (عبور)
  3. ارتعاشات وسیله حفاظتی گوش  Protector Vibration
  4. هدایت استخوانی  Bone & Tissue

امیدواریم مطالب عنوان شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشیم بخشی از سوالات را پاسخ داده باشیم. اگر قصد خرید تجهیزات حفاظت فردی مثل گوشی های ایمنی را دارید با مراجعه به سایت فروشگاه ایمنی ها پس از مشاهده تمامی مدل ها، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

www.imeniha.com

در آمیختگی مسائل روانشناسی و حقوقی

۱۵ بازديد

در آمیختگی مسائل روانشناسی و حقوقی

علم روانشناسی و علم حقوق یک شاخه تخصصی و کاربردی روانشناسی است، با موضوعاتی سر و کار دارد که روانشناسی و قانون را به یکدیگر پیوند‌ می‌دهد، غالباً در مجازات و جلوگیری از جرم و جنایت‌ها نقش ایفا‌ می‌کند و بر خود مجرمین و جنایتکاران متمرکز‌ می‌باشد.

روانشناسی قانونی هماهنگ کننده نظریه‌های روانشناسی و بیماری شناسی الزم برای اجرای کیفر قانونی است.

بعضی از روان شناسان دارای مدرک تخصصی در زمینه ی روانشناسی قانونی هستند، اما بیشتر آن ها روانشناسانی هستند که دارای مدرک دکتری یا دکترای تخصصی روانشناسی می باشند. این روانشناسان ممکن است در هر دو زمینه ی حقوق مدنی یا جنایی فعالیت کنند.

روانشناسی قانونی و یا پزشکی قانونی یک حوزه تخصصی نسبتاً جدید در علم روانشناسی می باشد. در حقیقت، روانشناسی قانونی توسط انجمن روانشناسی آمریکا در سال 2001  و به طور رسمی به عنوان یک رشته تخصصی در حوزه روانشناسی معرفی شد.

با این وجود ریشه های این رشته به زمان تاسیس اولین آزمایشگاه روانی توسط وونت در لایپزیگ آلمان بر می گردد. به علت تمایل دانشجویان به تحصیل در این رشته، امروزه این رشته علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است.

فروید که رسالت خویش را در عرصه تشکیل شخصیت کودک به پایان رسانید در یکی از مطالب حقوقی خود، همه را متوجه ساخت که تا زمانی که ما خانواده‌های تربیت یافته نداشته باشیم، فرزندان تربیت یافته نداریم. و محیط خانواده یک عامل اصلی و کلیدی در رفتار مجرمانه کودک در زندگی اجتماعی اوست.

کار روان شناسان در مطالعه روی شخصیت، سازگاری، نحوه تربیت سبب شد تا روان پزشکان با استفاده از پرسش نامه‌های خود بتوانند شخصیت مجرم را چه در لحظات اولیه زندگی و چه بعد از آن بشناسند.

از یک روانشناس قانونی خواسته می شود تا در هر موردی یک  وظیفه خاص را انجام بدهد؛ به عنوان مثال، از او خواسته می شود بررسی کند که یک مظنون از نظر روانی دارای اختلال می باشد که مرتکب این جرم شده است یا نه.

https://0rz.tw/lv3zN

 https://v.gd/UYWalS

بر خلاف آنچه در روانشناسی بالینی و دیگر رشته ها رخ می دهد، یعنی مراجعان با اختیار خود به روانشناس مراجعه می کنند، روانشناس قانونی با افرادی سر و کار دارد که با میل و اختیار خودشان نزد او نیامده اند؛ که همین مورد می تواند کار ارزیابی، تشخیص و درمان را بسیار دشوارتر کند چرا که برخی از مراجعان عمداً در برابر تلاش برای کمک مقاومت می کنند. در یک مجله آنلاین به راحتی مشکلاتی راببینید که در این مجلات به آنها رداخته شده است.

نگاهی به قانون در مورد مجرمانی که کنترلی روی رفتار خود ندارند

ماده 150 قانون مجازات اسلامی مقرر می‌دارد: «هرگاه مرتکب جرم در حین ارتکاب، مجنون باشد یا در جرائم موجب تعزیر پس از وقوع جرم مبتلا به جنون شود چنانچه جنون و حالت خطرناک مجنون با جلب نظر متخصص، ثابت و آزاد بودن وی مخل نظم و امنیت عمومی باشد به دستور دادستان تا رفع حالت خطرناک در محل مناسب نگهداری می‌شود.

شخص نگهداری شده یا خویشاوندان او می‌توانند در دادگاه به این دستور اعتراض کنند که در این صورت، دادگاه با حضور معترض، موضوع را با جلب نظر کارشناس در جلسه اداری رسیدگی می‌کند و با تشخیص رفع حالت خطرناک در مورد خاتمه اقدام تأمینی و در غیر این صورت در تأیید دستور دادستان، حکم صادر می‌کند.

این حکم قطعی است ولی شخص نگهداری شده یا خویشاوندان وی، هرگاه علائم بهبود را مشاهده کردند حق اعتراض به این حکم را دارند. این امر مانع از آن نیست که هرگاه بنا به تشخیص متخصص بیماری‌های روانی، مرتکب، درمان شده باشد برحسب پیشنهاد مدیر محل نگهداری او دادستان دستور خاتمه اقدام تأمینی را صادر کند.

بیشتر بخوانید : بیوگرافی بازیگران خارجی

ماده 202 قانون آیین دادرسی کیفری مقرر می‌دارد‌: «هرگاه بازپرس در جریان تحقیقات احتمال دهد متهم هنگام ارتکاب جرم مجنون بوده است، تحقیقات لازم را از نزدیکان او و سایر مطلعان به عمل می‌آورد، نظریه پزشکی قانونی را تحصیل می‌کند و با احراز جنون، پرونده را با صدور قرار موقوفی تعقیب نزد دادستان می‌فرستد.

در صورت موافقت دادستان با نظر بازپرس، چنانچه جنون استمرار داشته باشد شخص مجنون بنابر ضرورت، حسب دستور دادستان به مراکز مخصوص نگهداری و درمان سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل می‌شود.

مراکز مذکور مکلف به پذیرش می‌باشند و در صورت امتناع از اجرای دستور دادستان، به مجازات امتناع از دستور مقام قضایی مطابق قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند.

 

https://twitter.com/ahmedal03612913/status/1619585632438996995

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScR1LOSiWXS7W2zDYFlBIUMcLkDe2yORvMdZSyICGQPK-pCbA/viewform

https://www.crypto-city.com/profile-17683/?link-id=20574

https://www.pinterest.com/pin/901775525368302859

https://demo.themesgrove.com/themes/tutorque/forum/activity/p/256866 /

https://www.acityexplored.com/activity/p/469928 /

https://sociallawy.com/story3283955/%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82%DB%8C

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/activity/p/357155 /

https://www.deshraag.org/activity/p/694859