یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نکاتي براي شناخت ژانر ها از طريق گوش

۲۱ بازديد

نکات دیگر برای شناخت ژانر ها از طریق گوش

برخی از ژانر ها هستند که به راحتی به خاطر ویژگی های مشترک دیگری که دارند، شناسایی می شوند. این بدان معناست که شما نیازی به اندازه گیری تمپو یا تشخیص الگوی درام ندارید.

  • برخی از ژانر ها با کمک یک سری ساز های خاص به راحتی شناخته می شوند. به عنوان مثال بداهه نوازی با ساکسیفون یکی از بارز ترین ویژگی های جاز است. برخی نمونه های دیگر عبارتند از گیتار های الکتریکی به شدت دست کاری شده با باس غیرحرفه ای در متال.
  • ممکن است در مواردی بتوانید به کمک آواز ، آهنگ از ژانر سر در بیاورید. این وکال می تواند آواز های پر معنا و دلپذیر سبک پاپ باشد یا آواز یک آهنگ هوی متال باشد که به طرز وحشیانه خواننده در آن جیغ می کشد. یکی از ژانر های نشانه دار رپ است که متن ترانه آن شبیه حرف زدنی است که قافیه دارد.
  • اگر هنوز در شناسایی ژانر مشکل دارید ، تنظیم آهنگ ممکن است به شما سر نخ بدهد. مثلا در ژانر هایی مثل چیل اوت و امبینت ساختار خاصی وجود نداشته و آهنگ در مدت زمانی که پخش می شود پیشرفت قابل توجهی ندارد.
  • چند ژانر هم هستند که با حس و حالی که منتقل می کنند، می توان آن ها را توصیف کرد. در موسیقی الکترونیک برخی از زیرشاخه ها از نظر تمپو و ضرب آهنگ بسیار شبیه به هم هستند اما از نظر کلی احساس آهنگ خیلی با هم فرق دارند. مثلا حس و حال کلی ویژگی اصلی است که داب استپ روان و دارک استپ را از هم متمایز می کند.
 
 
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.